Kérdések és válaszok

Ezen az oldalon igyekeztünk minden felmerülő kérdésre választ adni az életbiztosítással kapcsolatban.

Mit jelent a “csoportos életbiztosítás”?

Szemben az egyéni kockázati életbiztosításokkal, itt a szerződő az egyesület és a biztosítottak azok a tagok, akik igényelték a biztosítást és folyamatosan fizetik annak a díját.

Miért jobb ez, mint az egyéni biztosítás?

Egy egyszerű válasz van erre: a nagy tömeg miatt egyrészt a biztosító sokkal olcsóbban adja ezt a biztosítást (kortól, dohányzástól és egyebektől is függően akár negyede-ötöde, mint az egyéni biztosítás), másrészt szintén a tömeg miatt a biztosító nem annyira kíváncsi egy-egy ember konkrét egészségi állapotára, mint egy egyéni szerződésnél. (Azonban egy egyszerűsített egészségügyi nyilatkozatot ki kell tölteni és ez alapján akár el is utasíthat valakit a biztosító. Tehát nem arról van szó, hogy a biztosító bárkit biztosít, akármekkora kockázatot is jelent az egészségügyi állapota. Kizáró okokat lásd a belépés menete menüpont alatt)

Mi a hátránya az egyéni kockázati biztosítással szemben?

Mivel ez egy csoportos biztosítás, évente a biztosítás évfordulója előtt 30 nappal a biztosítónak (és az egyesületnek is) joga van eldönteni, milyen díjjal akarja a következő évben biztosítani az egyesület tagjait. A legnegatívabb kimenet alapján akár fel is mondhatja a biztosítást a biztosító, ha nagyon nagy a kárhányad. (Eddig az elmúlt három évben nagyon jó a kárhányadunk, ezért ez egyelőre nem veszélyeztet minket, de a lehetőség ettől még fennáll és ezzel jó tisztában lenned.)

Mikor van az a bizonyos évforduló?

Az egyesület két biztosítóval szerződött le, az Uniqa biztosítónál október elsején és az NN Biztosító esetében április elseje az évforduló napja.

Miért van két biztosító?

Egyrészt pont a fentebb említett évfordulók miatt, növeli a biztonságunkat az, hogy két biztosítóval is le vagyunk szerződve. Másrészt sokan kevesellték a maximális 20 milliós biztosítási összeget, azonban ennél nagyobb összegre csak két biztosító bevonásával van lehetőség.

Bármelyik biztosítót választhatom?

Mindenkinek mindkettőt kell választania. Ennek oka, hogy a biztosítók akkor adnak alacsony díjakat, ha mindenki biztosítva van az egyesületben. Ugyanis ellenkező esetben abból indulnak ki, hogy azok kérik a biztosítást, akik tudják magukról, hogy betegek vagy veszélyes foglalkozásúak és ebben az esetben sokkal magasabb díjat számolnak fel, mert úgy gondolják, hogy csak a problémás emberek lesznek a biztosításban. Ha valamelyik biztosító elutasít egészségügyi okok miatt, de a másik elfogad, akkor természetesen lehetsz egy biztosítónál biztosított.

Mi történik akkor, ha az egyik biztosító befogad, de a másik visszautasít?

Ekkor természetesen te csak az egyik biztosítónál leszel biztosítva.

Függ a díj a kortól, dohányzástól, testsúlytól, vagy bármi egyébtől?

Nem, éppen ez a lényege a csoportos biztosításnak, hogy mindenki ugyanannyit fizet. Azonban ha nagy a túlsúlyod, láncdohányos vagy, esetleg masszív alkoholista vagy kiemelten veszélyes a foglalkozásod, a biztosító el fog utasítani. Bővebben a Belépés menete menüpontban.

Mennyi pénz gyűlik nekem ebben a biztosításban?

Semennyi. Ez nem pénzgyűjtögetős biztosítás, hanem tisztán kockázati termék. Csak akkor fizet bármennyit is, ha valami olyan történik veled menet közben, amire szól a biztosításod. Ha semmi nem történt a biztosítás ideje alatt, akkor úgymond kifizetés nélkül megszűnik a biztosítás.

Mi történik, ha nem fizetem a díjakat?

Azért kérünk kauciót belépéskor, hogy ha elfelejtenéd valamelyik hónapban befizetni a díjat, akkor figyelmeztetünk és az aktuális havi díjat a kaucióból pótoljuk. Ha a második hónapban sem érkezik be a pénz és nem is jelzed, hogy pótlod hamarosan, a biztosításod automatikusan megszűnik. Bármikor visszaléphetsz, de egyrészt mindent az elejéről kell kezdened a jelentkezésnél, másrészt hat hónap várakozási időd lesz a betegségekkel kapcsolatban. Ennek oka, hogy ne akkor akarj gyorsan visszalépni, amikor az orvos rossz hírt mondott, vagy érzed, hogy ha most elmennél orvoshoz, rossz hírt mondana.

Mire és mikor nem fizet a biztosító?

Fontos, hogy elolvasd és meg is értsd a biztosítási feltételeket, amit itt találsz.

A következő felsorolás nem teljes:

– Olyan betegségek és sérülések esetén, ami a biztosítás megkötésének pillanatában már megvolt, a biztosított tudott róla, vagy tudnia kellett róla.

– Hamis adatszolgáltatás mellett keletkezett károk, ha az összefüggésbe hozható a káresettel. (Azt hazudtad, hogy irodai dolgozó vagy, közben leestél az állványról az építkezésen munka közben.)

– Háború, terrorcselekmény miatti sérülés, haláleset.

– Extrém sport (búvárkodás, barlangászat, vadvízi evezés, siklóernyőzés, sziklamászás, stb), nem polgári repülés közben szerzett sérülés.

– Versenyszerű sportolás közben bekövetkező balesetek.

– HIV fertőzés.

– Öngyilkosság, annak kísérlete, elme vagy tudatzavar miatt bekövetkező sérülés.

– A biztosított szándékos, vagy súlyosan gondatlan magatartása okozta a káresetet, vagy szándékosan elkövetett súlyos bűncselekmény közben érte sérülés a biztosítottat.

– Súlyosan ittas vagy kábító, bódító szer hatása alatt állt a biztosított és a káreset ezzel összefüggésben következett be.

– Érvényes jogosítvány nélkül vagy a biztosított ittas vezetése során keletkezett károk.

Beküldhetem-e több személy jelentkezési lapjait egy borítékban?

Természetesen, mind az egyesületnek, mind a biztosítóknak küldhetsz több jelentkezési lapot egy borítékban.

Utalhatom-e több személy havi biztosítási díját egy számlaszámról?

Ennek sincs semmi akadálya, azonban minden személy biztosítási díjait külön-külön utald, külön összegben, külön közleménnyel!!!

Mit kell tennem, ha káreset történik?

Fontos, hogy minél hamarabb bejelentsd a kárt mindkét(!!!) biztosító felé.

Uniqa estében: telefonszámok [+36 (1/20/30/70) 544-5555], vagy személyesen a biztosító központi ügyfélszolgálatára [1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70–74.], vagy bármelyik hivatalos ügyfélszolgálati irodában.

NN Biztosító esetében: NN Biztosító Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Életbiztosítási Szolgáltatások
1068 Budapest, Dózsa György út 84/B
A Biztosító telefonszáma, melyen a biztosítási szolgáltatás iránti igény jelezhető:
1433 (NN TeleCenter)

Az Uniqa és az NN biztosító oldalán is megtalálhatóak azok a dokumentumok, amik kitöltését a biztosító kérheti. Ezen kívül csatolni kell az összes orvosi vagy egyéb dokumentumokat, amik a biztosítási igény jogosságát támasztják alá.

A pontos részletekről és az adott esetben szükséges dokumentumokról a biztosítók ügyfélszolgálata ad  felvilágosítást.

Mit kell tennem, ha változás áll be az adataimban vagy egyéb körülményeimben?

Öt napon belül kell bejelenteni mindkét biztosítónak levélben. Ilyen változás lehet a névváltozás, lakcím-változás, veszélyes munkakörben való elhelyezkedés, de akár a cselekvőképességben beállt változás is.

NN: 1364 Budapest, pf. 247 borítékon feltüntetve KISZÁMOLÓ EGYESÜLET.

Uniqa: Uniqa Zrt, Csuk Corina részére 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70–74

Milyen rendszerességgel kell fizetnem a díjat?

A díjfizetés módja normál esetben a havi. Ettől el lehet térni indokolt esetben, ha például külföldön dolgozol vagy nem tudsz állandó banki átutalást megadni. Ekkor választhatsz negyedéves, féléves vagy éves díjfizetés között, de ezt külön e-mailben jelezd a kiszamoloegyesulet kukac gmail pont com címre.

Egyéb ütemezést nem fogadunk el s egy évnél több díjat sem lehet egyszerre fizetni.

Fizetni kizárólag magyar forintban lehet, ha külföldről akarsz utalni, használd a Transferwise vagy egyéb hasonló szolgáltatásokat. A bank közel négyezer forintot számol fel az euró forintra váltásáért. Ezt gondolom nem akarod minden hónapban kifizetni pluszban.

Miért nem lehet külföldi állampolgár biztosított?

Mert a biztosító nem akar magyartól eltérő nyelven, külföldi címre kommunikálni, nem forintban, külföldi számlára fizetni.

Ebből az is következik, hogy külföldön élő magyar lehet biztosított, de csak akkor, ha rendelkezik magyar levelezési címmel és magyar bankszámlával.

Honnan tudom, hogy él-e a biztosításom?

Minden hónapban felteszünk egy listát a kiszamolo.hu oldalra, azt megnyitva, a tagsági számod alapján rákereshetsz, él-e a biztosításod. Adatvédelmi okokból csak a monogramod és a születési dátumod szerepel a listán.

Ezen túl évente szigorúan csak maximum két alkalommal a biztosítót is megkérdezheted, él-e a biztosítás. (Nincsenek arra felkészülve, hogy 1500 ember havonta keresse őket ilyen ügyben. Ezért aki ezt nem tartja be, azt kitesszük az egyesületből, így a biztosítása is megszűnik.)

Az Uniqa esetében írj a betegseginfo kukac uniqa.hu címre. Tárgy Kiszámoló Egyesület kockázati biztosítás. Add meg a neved, születési dátumod és a tagszámod. Ekkor e-mailben visszaigazolják, van-e érvényes biztosításod.

Az e-mail címet másra használni szigorúan tilos!

Az NN esetében hamarosan kialakul, hol lehet ugyanezt a lekérdezést megtenni.

Mikor és hogyan lehet kilépni a biztosításból?

Bármikor ki lehet lépni, időkorlát nélkül. A legegyszerűbb módja, ha e-mailben jelzed a szándékod a kiszamoloegyesulet kukac gmail pont com címre és az utolsó hónapot már nem is fizeted be. Ekkor a kauciódat használjuk fel az utolsó hónapi díjra. Azonban arra vigyázz, hogy kilépés után már csak 6 hónap várakozási idővel tudsz visszalépni a biztosításba, ami azt jelenti, hogy az első hat hónapban a biztosító csak baleset miatti károk esetén térít. Ennek oka, hogy ne akarj akkor visszalépni amikor tudod, vagy érzed, hogy baj van az egészségeddel.

Ha olyan kérdésed van, amire itt vagy a weboldal más menüpontja alatt és a dokumentumok végigolvasása után sem kaptál választ, tedd fel a kiszamoloegyesulet kukac gmail pont com címen, tárgy kérdés az életbiztosítással kapcsolatban.